Hjemme bare helt kort

Det ble en travel  arbeidsperiode sist gang. Det var mye jobb og i tillegg tok flytten en del tid. Foreløpig er vi veldig fornøyd med den nye nye plassen. Finfin utsikt og plassering rett ved fjorden og elva, og er vi heldige så er folk i nabovognene bare sommercampere.

I går var på friluftsmesse. Til tross for at vi har det meste av det vi trenger til de ulike aktivitetene vi driver med så kan det jo alltids være noe vi trenger å komplettere. Jeg er på jakt etter en friluftsbukse som også kan brukes til hverdags. Jeg trenger en ordentlig skøytetursekk og vanntette hansker. Utvalget til Get.Out-messen var helt ok,men prisene stort sett de samme som det man kan handle på nettet. For min del fant jeg et par fine padle/skøyte-hansker. Jeg fikk prøvd noen bukser og en sekk. Jakten går videre via internett. Håkan fant ingen ting og hadde like mye penger som når han kom når vi dro!

Det som ga mest valuta for pengene på messen var et gratis miniforedrag av en av forfatterne til en bok om skøyteturer på svenske vann og sjøer. Skøyteentusiasten tok oss med på tur med ord og herlige bilder!



"Vintervatten" en bok full av lekre og uvanlige bilder.

Det er så mange koselige stedsnavn her i Sverige, synes jeg. Navn som klinger godt i et norskt øre, som f.eks. Klintemåla, Målilla, Mora og Umeå. I går, på vei til messen i Bodafors kjørte vi gjennom en plass som lyder himmelsk godt.



Vi kjørte gjennom PARADIS!

I dag var planen og sykle til Gränsö Slott og julemarkedet der borte. Da det viser seg at vi må betale 70 SEK for å komme inn, slo gnitenheten inn. Ikke f.... om vi betaler for å shoppe! Der går grensen.
Ellers er julen på full fart inn. Oppfinnsomheten er stor for å pumpe penger ut av folk i disse tider. I går når vi var på Willy`s for å handle kom vi over et nytt(?) påfunn.



JULEEGG! Siden egget brukes som symbol for nytt liv med vår og nyklekte kyllinger, burde vel motivet på juleegget vært en nyfødt og naken Jesus, eller hur? Og i egget kunne vi fått kjøpt julekrybbedeler. De tre vise menn i sjokolade, karamell-Jomfru Maria og vingummi- Josef. En ide jeg kom på nå og som jeg burde selge til Cloetta eller Marabou. Da kan de jo sikkert tjene enda mer penger på julen.....

I stedet for å dra på julemarked satser vi på en sykkeltur uten noe spesifikt mål. Jeg må se om det har skjedd noe nytt i byen og de gangene vi er ute på farten ser vi noe nytt og spennende.

Her hjemme er det grønt og mildt, og det kan det godt fortsette med. Nå setter vi fart! Ut på tur aldri sur!

Heisan fra Västervik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0