Plurring

Så er det gjort! Og jeg er en erfaring rikere. Helgens kurs i Skøyteledelse ble avsluttet i havna i sentrum av Västervik. Alle som var med på kurset skulle "gå" gjennom isen, komme seg opp av vaket og bytte klær som vi har med i sekken.

Jeg hadde problemer med å hoppe hull i isen til tross for at den ikke var mer enn ca.2 cm tykk. Isen var riktig seig og jeg hadde følelsen av at jeg sto og hoppet på et karamell(svensk; cola)flak. Først når Håkan sa: "ett ben". Gikk det hull og jeg ramla nedi vannet. Det var kaldt med en gang, men vel oppe på isen igjen og med tørt tøy på kroppen så var det ikke så ille. Forresten var det varmere i vannet enn i lufta. Ca. 7 kalde i lufta og lett vind. Neste gang vi skal trene på plurring skal jeg prøve å bli liggende en stund nede i hullet og kjenne etter om hvordan det føles.

Et bra og nyttig kurs og neste skritt er å trene på å lede en skøytegruppe.



Det första man måste göra är att vända sig rätt. Sedan gäller det att dubbarna är lätt tillgängliga.
Foto: Ulrik Alvarsson

Västervik`s lokalavis var tilstede og tok dette bildet av en nordmann i svenske farvann!

På Håkan`s Facebook ligger en filmsnutt som viser hvor seig sjøisen kan være.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0